هفته هنر انقلاب اسلامی14/ یادداشت کارشناس مسوول هنرهای تجسمی حوز هنری فارس

رونمایی از توسل هنری خوشنویس نام آور معاصر به حضرت موعود "عج"

رونمایی از توسل هنری خوشنویس نام آور معاصر به حضرت موعود
به مناسبت تقارن میلاد حضرت ولی عصر عج و هفته هنر انقلاب اسلامی از تازه ترین اثر تولیدی محمدنعمتی هنرمند بلندآوازه خوشنویسی معاصر رونمایی شد.
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر :  ۱۰۸۸۹۷

به گزارش ستاد اطلاع رسانی هفته هنر انقلاب اسلامی فارس، محمدنعمتی استاد نام آور عرصه خوشنویسی که از پرکارترین خوشنویسان معاصر است به این مناسبت ها و به امید رفع بلای شیوع کرونا با توسل به حضرت حجت ارواحنا لتراب مقدمه الفدا به آن حضرت توسل کرده است.

اثر تولیدی استاد نعمتی متن زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه به مناسبت ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با خط ثلث و نسخ است که در حاشیه آن درج شده است: در زمان شیوع بیماری کرونا بامید رفع بلا نگاشته شد...

به همین مناسبت امیرحسین عبادیان دهکردی کارشناس مسوول کوشا و ساعی هنرهای تجسمی حوزه هنری استان فارس یادداشتی نگاشته است که متن کامل آن در پی می آید:

 

همزمان با فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت اثر خوشنویسی زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه، توسط استاد محمد نعمتی تولید و رونمایی شد.

محمد نعمتی خوشنویس معاصر ایرانی در خط نسخ و ثلث است. او فرزند عبدالرحیم ارسنجانی است که در سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد. عشق به خوشنویسی وی را بر آن داشت تا با مشق از روی آثار خوشنویسان برجسته‌ای چون میرزا احمد نیریزی و محمد شفیع ارسنجانی کتابت نخستین قرآن را در سال ۱۳۴۶ آغاز کند.

 وی با کتابت بیش از ۱۷ جلد قرآن کریم نفیس، صدها اثر خوشنویسی، کتیبه و زیارتنامه بقاع متبرکه جزء پرکارترین خوشنویسان عصر حاضر است. تازه ترین اثر هنری او، متن زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه  است که به مناسبت ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با خط ثلث و نسخ، توسط ایشان نگاشته شده است.

در چنین روزهایی که ویروس کرونا زندگی و فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است، ضرورت تکیه بر امید و روحیه‌بخشی به مخاطب و جامعه در خلقِ اثر و محتوا رسالتی است بردوش هنرمندان... آنچه که استاد محمد نعمتی به آن توجه داشته است ودر کنار اثرشان اینگونه نوشته اند: در زمان شیوع بیماری کرونا بامید رفع بلا نگاشته شد... 

گرچه راه طبیعی، پیش‌گیری و عمل کردن به توصیه‌های پزشکی است اما همه امور عالم به دست خداست، بدون شک خواندن برخی ادعیه، توسل به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) ، هم در پیش‌گیری و هم در درمان موثر است.

هنر باید بتواند آرامش همه جانبه‌ی انسان را به ویژه در عصر روان‌کاه و پرفشار معاصر که همه چیز در پی فشار بر او است، برای او به ارمغان آورد و در این راه، تذکر و یادآوری الهی است که می‌تواند هنرمند را به خلق هنری آرام‌بخش مدد رساند؛ که الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللَّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آنها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دل‌هایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد! (رعد / 28)

امید است در این ماه مبارک، ماه شعبان، که روز‌ها وساعت هایش از مبارک‌ترین ایام و لحظات سال به شمار می‌آید همه دست به استغاثه برداریم! و پروردگار را به عزیزترین افراد درگاهش، سوگند دهیم که این بلا وبیماری را از جامعه بشریت بزداید! ان شاءالله تعالی...

ارسال نظر