کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس:

رونق دوباره تئاتر بچه های مسجد فارس با تولید 5 متن تازه

رونق دوباره تئاتر بچه های مسجد فارس با تولید 5 متن تازه
کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس از تولید 5 متن نمایشی جدید برای اجرا در دفتر تئاتر بچه های مسجد استان فارس خبر داد.
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر :  ۱۳۳۸۷۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس، اصغر گروسی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بحمدالله جریان تئاتر مردمی بچه های مسجد با عنایت خداوند متعالبا گذشت  چهار سال از افتتاح آن در فارس، تبدیل به یک جریان پایدار نمایشی شده است.

وی افزود: در این عرصه ما دو هدف مهم را به صورت توامان پی گرفتیم. هم به بچه های مسجد توجه کردیم و هم سراغ شهرستان ها رفتیم و تلاشمان این بود کار را از تمرکز در شیراز خارج کنیم که بحمدالله این امرتا حدودی محقق شده است.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: ما به این راهبرد باور داریم و از آن کوتاه نمی آییم تا اینجای کار همه داشته های خودمان اعم از توان کارشناسی و نیروی انسانی و امکان مالی واحد را پای کار اورده ایم.

وی گفت: بیش از 300 ساعت کار آموزشی در شهرستان های استان فارس و نقاط کم برخوردار شهر شیراز  حقیقتا چیزی جز کار جهادی در عرصه هنر نبوده و نیست مساله این است که تلاشی در شوآف و نمایش خودمان نداشته ایم.

گروسی تصریح کرد: بضاعت اندک ما این دستاوردها را داشته است اگر مسوولین سایر نهادهای فرهنگی و مدیران استان کمک کنند این کار جهادی عرصه هنر می تواند دستاوردهایی به مراتب بزرگ تر و شایسته تر داشته باشد.

وی گفت: روند کاری ما بدین صورت است که در خلال آموزش، چهره های مستعد شناسایی شده و به انها برای تولید کار مسجدی سفارش می دهیم تا در شهرستان خویش اجرا داشته باشند چرا که معتقدیم انها دغدغه های زیست بوم خویش را بهتر از هر کسی می شناسند.

 کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: در این راستا در سال های گذشته بیش از 20 عنوان کار مسجدی تولید شده که 10 عنوان آن از مرحله تولید متن تا اجرا کاملا در حوزه هنری تولید شده و 10 عنوان دیگر نیز با بهره گیری از متن های موجود در حوزه هنری تولید شده است.

وی گفت: امسال و با توجه به مساله همه گیری بیماری کرونا شرایط تولید متفاوت از گذشته است اما تلاش ما این بود که چرخه تولید بچه های مسجد مسکوت نماند لذا 5متن نمایشی در شهرستان های نی ریز، استهبان(ایج)، لارستان، لامرد و خرم بید به نویسندگان جریان مسجد سفارش داده شده است.

گروسی اذعان داشت: امسال  و در چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس، نخستین سالگرد سردار شهید سلیمانی را نیز پیش رو داریم، لذا تلاش داریم همزمان با سالگرد حادثه شهادت ایشان از مجموعه متن ها رونمایی کرده و برخی را نیز به تولید رسانده باشیم.

وی گفت: شخصا به عنوان کارشناس جاده ای شناخته می شوم علاقه زیادی دارم به جای نشستن در اداره به شهرستان ها بروم و تاکنون از این مساله راضی بوده ام برای نمونه در همین جریان مسجد، در شهرستان ها با چهره های جوان و مستعدی رو به رو شده ام که مرا شگفت زده کرده اند.

کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: ما آمادگی داریم در اقصی نقاط استان  در هر مسجد یک پایگاه تئاتر مردمی بچه های مسجد داشته باشیم و نگاهمان این است که به فرموده مقام معظم رهبری در این مساجد مسوولین آینده مملکت را پرورش می دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان عرصه نمایش و فعالین هنری مساجد می توانند از طریق مکاتبه با نشانی اینترنتی hamidgaroosi.garoosi2@gmail.com  درخواست خود را جهت راه اندازی این دفاتر ارسال نمایند.

ارسال نظر