با حضور شاعران عاشورایی و خانواده شهید اسکندری برگزار شد

دلمویه چله نشینان اشک از اربعین عشق تا مدافعان حرم

دلمویه چله نشینان اشک از اربعین عشق تا مدافعان حرم
همسر سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری در محفل شعر چله نشینان اشک جهاد در راه خدا را از ویژگی‌های شهید اسکندری دانست و گفت ایشان جهاد در راه خدا را چه در جنگ و چه پس از آن ادامه دادند.
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد خبر :  ۲۰۶۳۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اعظم سالاری همسر سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری در آیین ادبی محفل چله نشینان اشک گفت: تصمیمات ایشان الهی بود و از مصادیق حدیث حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود که سخنی بدین مضمون فرمودند هرکس برای خدا کار کند خدا سرنوشت خوبی برای او رقم می زند.
وی دعای خیر پدر و مادر را از جمله دلایل رشد معنوی و نیل به شهادتشان دانست و گفت: ایشان در جنگ مجاهدت کردند و پس از جنگ نیز به خانواده شهدا خدمت کردند قبلا نیز گفته ام که شهادتنامه ایشان در دفاع مقدس امضا شده بود اما عنایت خدا شامل حالشان شد تا عمری طولانی تر داشته باشند تا توفیق جهاد دیگری نیز نصیبشان شود.
این بانوی ایثارگر افزود: بصیرت این شهید از جمله ویژگی هایی بود که خدا به او عنایت کرده بود و امروز وقتی محبت مردم را می بینم و به راهی که او طی کرده فکر می کنم احساس افتخار می کنم و معتقدم یقینا بصیرت ایشان از جمله دلایل اصلی و اساسی افتخار شهادت بود که خدا نصیبش کرد.
وی با اشاره به زمان شهادت همسرش اظهار داشت: زمانی که از صحت خبر شهادت همسرم مطمئن شدیم، دعا کردم که خدایا یک صبر زینبی به من عطا کن. خدا می‌داند از آن لحظه به بعد خدا به من آرامشی داد تا بچه‌ها را آرام کنم. مردم و فامیل و دوستان نگران بودند و ناراحت اما وقتی آرامش من را می‌دیدند آرام می‌شدند و من این را از برکت وجود خانم زینب(س) می‌دانم.
همسر سردار شهید اسکندری افزود: با عکس‌های شهادت همسرم را هم با بچه‌ها همان شب نگاه کردم. آن لحظه فرموده خانم حضرت زینب‌(س) در ذهنم تداعی شد که: ما «رایت الا جمیلا.» خدا را شاهد می‌گیرم مصداق جمله ایشان در وجود من متبلور شد. من غیر زیبایی چیزی ندیدم. بچه‌ها خوشحالند که پدر به آرزویشان رسید.
وی در پایان اظهار داشت: همین که فکر می‌کنم، ایشان به آرزویش رسیده آرام می‌شوم. این جمله همیشه ذکر زبانشان بود که از خداوند می‌خواهم که سرنوشت من را به بهترین نحو رقم بزند. بارها این جمله را گفتند و خداوند هم دعایشان را مستجاب کرد. دل نوشته‌های خیلی زیبایی از ایشان برای من به یادگار مانده است، که خواندنشان آرامم می‌کند. 
در فراز دیگری از این نشست و پس از قرائت بخش هایی از دست نوشته های شهید اسکندری توسط همسرش و تقدیر از این بانوی ایثارگر، دکتر محمود شاکر رییس دانشکده خبر شیراز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دانشکده خبر محل تلاقی دو مفهوم هنر و رسانه است و این تلاقی مهمی است.
وی افزودبرگزاری رویدادهای هنری و ادبی همچون این محفل شعر آن هم به همت دانشجویان را مساله ای قابل توجه می دانیم و از تلاش های فرهنگی دانشجویان حمایت می کنیم تا این نوع برنامه ها ادامه یابد تا اثرات فرهنگی آن سبب رشد مجموعه شود.
رییس دانشکده خبر در پایان افزود: حضور خانواده شهید اسکندری سردار سرافراز مدافع حرم را در جمع دانشجویان ارج می نهیم و خوشحالیم که با حضور این عزیزان و شاعران اهل بیتی امروز عطر و بوی عاشورا در مجموعه ما جاری شده و امیدواریم همگی از برکت این حضور بهره مند شویم.
همچنین هاشم کرونی مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: دیدن تصویر شهادت شهید اسکندری برای همه ما یادآور عاشورا بود و عاشورایی بودن و ما را امیدوار کرد می توان قدم در راه تمسک به حبل المتین الهی یعنی وجود مقدس حضرت سیدالشهدا مولا امام حسین علیه السلام برداشت.
وی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس دانشکده خبر را به مثابه مرکز خردورزی و اندیشه پروری می بیند به همین دلیل در همه زمینه های هنری آماده همکاری با دانشکده خبر شیراز است خصوصا که طی این سالها رشد و توسعه این مجموعه غرورآفرین بوده است.
شایان ذکر است در این نشست علاوه بر شاعران دانشجوی دانشکده خبر شیراز، دکتر اعظم حسینی، هادی فردوسی و هاشم کرونی نیز شعرهای عاشورایی خویش را در آستانه اربعین حسینی برای حاضران خواندند.

ارسال نظر