فرجی قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری فارس تشریح کرد

فراخوان جشنواره تئاتر بچه های مسجد فارس اعلام شد

فراخوان جشنواره تئاتر بچه های مسجد فارس اعلام شد
فراخوان نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد استان فارس یادواره بزرگداشت هنرمند شهید دکتر علیرضا فیروزی منتشر شد.
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
کد خبر :  ۲۰۷۸۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وحید فرجی قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری فارس ضمن بیان این مطلب افزود: کلیه گروه های تئاتر مسجدی، غیر حرفه ای، دانشجویی و دانش آموزی می توانند در این رویداد هنری در دو بخش برادران و خواهران شرکت نمایند.
وی در تبیین موضوعات اعلام شده این فراخوان اظهار داشت:اخلاق و خانواده، آسیب های اجتماعی و معضلات حاشیه نشینی، تمدن اسلامی و زندگی انبیا و اولیا،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،ایثار و شهادت،عفاف و حجاب،سبک زندگی ایرانی و اسلامی و انتظار و مهدویت به عنوان محورهای موضوعی این دوره اعلام شده اند.
معاون فرهنگی حوزه هنری فارس با اشاره به روال معمول مبنی بر پرداخت کمک هزینه به گروه های پذیرفته شده گفت: به کلیه گروه های پذیرفته شده، بنا به حجم پروژه و تعداد عوامل و مختصات کار از دومیلیون ریال تا پنج میلیون ریال به صورت متغیر پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به رقابت بین اعضا اظهار داشت: در بخش های بازیگری مرد و زن، نمایشنامه نویسی،کارگردانی و نمایش برگزیده جوایزی اهدا خواهیم کرد و علاوه بر آن جایزه ای را نیز به عنوان تقدیر از هیئت امنا یا کانون فرهنگی مسجد ارائه کننده نمایش برگزیده اهدا خواهیم کرد.
فرجی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این جوایز، حمایت از اجرای عمومی سه گروه برگزیده در مساجد استان، منوط به عقد قرارداد در حوزه هنری استان فارس و معرفی سه نمایش برگزیده به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد نیز در دستور کار ما قرار دارد.
وی پیرامون شیوه شرکت در این رویداد گفت:سرپرستان گروه های متقاضی شرکت، بایستی از 30 آبان تا 20 آذرماه جاری از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه، اقدام به تکمیل فرم درخواست حضور در جشنواره نمایند.
قائم مقام حوزه هنری فارس افزود: زمان بازبینی و انتخاب آثار 30 دی ماه تعیین شده و جشنواره در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. کلیه اجراها در مساجد برگزیده سطح شهر صورت خواهد گرفت و هیچ بخشی از رقابت در سالن، یا تماشاخانه های حرفه ای نخواهد بود.
وی گفت: ارائه معرفی نامه از هیئت امنا، کانون فرهنگی، یا یکی از تشکل های رسمی مستقر در مساجد یا واحد فرهنگی، کانون نمایش و یا هر نهاد رسمی حاضر در دانشگاه ها یا مدیریت آموزشگاه ها و مدارس متقاضی شرکت در این مراسم الزامی است.
فرجی با اشاره به اهمیت نمایشنامه و متن در تولید آثار گفت: گروه ها در استفاده از متن کاملا آزاد هستند اما واحد نمایش حوزه هنری مرکز برای موضوعات مذکور تعدادی نمایشنامه آماده کرده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به واحد نمایش حوزه هنری فارس این آثار را دریافت کنند.
وی افزود: زمان اجرای هر نمایش می بایست، بین 10تا30دقیقه باشد. همچنین رقابت در جشنواره مخصوص گروه های تک جنسیتی است و اعضای گروه باید صرفا آقا یا خانم باشند.
قائم مقام حوزه هنری فارس گفت: دبیرخانه برای تمامی نمایش های پذیرفته شده مشاور تعیین خواهد کرد تا درجه کیفی نمایش ها از سطح بالایی برخوردار باشند.کلیه گروه ها می توانند از افراد حرفه ای هنر نمایش به عنوان مشاور یا راهنما بهره مند گردند.
وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان جهت ثبت نام بایستی به نشانی پشت باغ جنت، انتهای بلوار استاد فراشبندی، جنب موسسه توانبخشی ایثار، حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، واحد هنرهای نمایشی،دبیرخانه نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد استان فارس مراجعه نمایند

ارسال نظر