در نشست هم اندیشی و هم افزایی جشنواره عنوان شد:

برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد یک ضرورت است

برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد یک ضرورت است
نشست هم اندیشی و هم افزایی نخستین دوره جشنواره تئاتر استانی بچه های مسجد استان فارس با حضور نمایندگان فرهنگی استان برگزار شد.
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
کد خبر :  ۲۰۷۸۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وحید فرجی قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری فارس گفت: برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد را برای استان یک ضرورت می دانیم.

وی افزود: جریان بچه های مسجد در سطح کشور جریانی مدون و ریشه دار است که از ابتدای انقلاب اسلامی به رشد و اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی کمک کرده است

قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: بسیاری از هنرمندان شاخص  عرصه ی تیاتر در این مکتب آموزش دیده و سپس به عرصه رسمی پیوسته اند و همین نشان دهنده ی اهمیت این جریان هنری است.

فرجی اظهار داشت: مشارکت دستگاه های استان در به ثمر نشستن این اتفاق می تواند جریان فرهنگی را پویاتر ساخته و به رشد جوانان و نوجوانان علاقمند کمک شایان توجهی کند.

وی گفت: هدف از تشکیل دفتر مردمی بچه های مسجدکشف استعدادها و جذب نیروهای مستعد و مردمی نمودن جریان نمایش است بدین ترتیب که اجراهای  جشنواره در مساجد صورت می گیرد

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: همه دستگاه های فرهنگی استان باید در این جریان مشارکت داشته باشند خصوصا کانون امور مساجد تا حضور جوانان در سطح مساجد تسهیل شده و مشارکت بیشتری در امور فرهنگی جاری استان صورت دهند.

اصغر گروسی کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و دبیرجشنواره نیز اظهار داشت: مرکز هنرهای نمایشی در همین راستا 21عنوان نمایش نامه تولید کرده که در 6جلد توسط انتشارات سوره مهر به جوهر چاپ مزین گردیده است.

وی افزود: این اقدام مهم کاری ارزشمند و قابل توجه است و هدف از انجام آن این بوده که بخش عمده ای از مشکلات این بخش از علاقمندان به هنر نمایش مرتفع گردد.

کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: نویسندگان استانی که نمایشنامه های تولیدی با موضوعات ذکر شده در فراخوان دارند یا می توانند دست به تولید بزنند نیز می توانند این متون را در اختیار واحد نمایش قرار دهند.

وی اظهار داشت: بدین واسطه متن ها در اختیار مساجد و همچنین مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار داده می شود که در صورت داشتن استانداردهای نوشتاری و موضوعی در دستور کار چاپ این مرکز قرار خواهند گرفت.

قرائت متن فراخوان و نظرخواهی از حضار، افزودن دو موضوع انتظار و مهدویت و و ایثارو شهادت به فراخوان اعلام حمایت نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امورایثارگران، اداره کل تبلیغات اسلامی و شهرداری و بنیاد مهدویت از جشنواره و اعلام انتشار فراخوان مربوطه در وبگاه های خویش، برگزاری مسابقه عکاسی برای نمایش های اجرا شده از دیگر رویدادهای این نشست بود.

 

نخستین جشنواره تئاتر بچه های مسجد استان فارس در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 1396 برگزار خواهد شد و گروه های برتر به دومین جشنواره سراسری که در تیرماه سال آینده در استان فارس برگزار خواهد شد معرفی می گردند.

ارسال نظر