علی رضا خاکپور، هنرمند در حاشیه کارگاه آفرینش هنری "سمپاتی" گفت:

هنر سبب می شود مردم آسیب دیدگان را به حافظه تاریخی شان نسپارند

هنر سبب می شود مردم آسیب دیدگان را به حافظه تاریخی شان نسپارند
علی رضا خاکپور هنرمند برجسته شیرازی در حاشیه ی کارگاه آفرینش هنری "سمپاتی" که با هدف همیاری با هموطنان آسیب دیده از زلزله و به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس برگزار شد گفت: امروز به لطف و دعوت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری و سایر دست اندرکاران این مجموعه به این حرکت ارجمند پیوسته ایم.
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
کد خبر :  ۲۰۸۶۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وی که یکی از مدرسان بخش آموزشی این رویداد بود افزود:طبق این امر قرار شد ما نیز همگام و همراه با دیگر اصنافی که در این مدت بنا به توانایی های خویش جهت اثبات نوعدوستی و احساس بشری در قبال این واقعه طبیعی فعال بوده اند دور هم جمع شویم.

این استاد هنر گفت: طراحان گرافیک و اساتید نقاشیخط و خوشنویسی در کنار جمعی از دانشجویان و همکاران از دانشگاه های مختلف جمع شده اند تا بتوانند این واقعه را به تصویر بکشند

وی گفت: علاوه بر آن در پی آنیم تا با همدلی و تحریک عواطف و کمک فکری خویش و آنچه از دستمان بر می آیدو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم که شاهد آثار تولیدی این کارگاه خواهند شد به نتیجه ای مطلوب دست یابیم

خاکپور پیرامون تولیدات خویش در این کارگاه اظهار داشت: امروز بیشتر در کنار دوستان و هنرمندان جوانتر بوده ام اما خودم نیز یکی دو اثر به صورت فی البداهه تولید کرده ام که شامل یک پوستر و یک نقاشیخط بوده است.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی روحی مردم آسیب دیده و نقش هنر گفت: در این بازسازی روحیه شاید تولید آثار زیبا و دعوت کردن آنان به نمایش چندان اثرگذار نباشد اما این آثار در وهله نخست آن مردم داغدیده را آرام می کند که می بینند جامعه پشت آنان است و هرکس به گونه ای به فکرشان است.

این هنرمند شیرازی افزود: اما اثر بیشتر این  کار پیام رسانی به مردم است . با تاثیری که از طریق انتقال پیام بر آنان می گذارد سبب می شود که فراموش نکنند در مسایل مختلف همراه آسیب دیدگان باشند و این را به حافظه تاریخی شان نسپارند بلکه دایما با آن درگیر بوده و با کمک های مختلفی که از حالا به بعد باید انجام  دهند آنها را به فراموشی نسپارند.

ارسال نظر