در نشست خبری رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس اعلام شد

شاعرانه های مدافعان آفتاب در سرزمین سبز صدرا طنین انداز می شود

شاعرانه های مدافعان آفتاب در سرزمین سبز صدرا طنین انداز می شود
رییس حوزه‌ی هنری استان فارس گفت: با همکاری حوزه‌هنری فارس، شهرداری صدرا و مجتمع سرزمین سبز "گرین لند" شاعران و سخن سرایان در همایش ادبی مدافعان آفتاب از حماسه ماندگار شهیدان و مدافعان حریم و حرم های مطهر حضرات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواهند سرود.
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر :  ۲۰۸۶۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم‌اللهی رییس حوزه هنری فارس در یک نشست خبری از برگزاری نخستین همایش ادبی مدافعان آفتاب در شهر صدرا خبر داد و اظهار امیدواری کرد این حرکت سرآغاز برگزاری اتفاقات بزرگ در حوزه هنر انقلاب اسلامی در این شهر باشد

 

* کرم اللهی: شهید هیچ نیازی به برگزاری همایش ندارد؛ ما نیازمند چراغ راه هستیم!

 رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت برگزاری این نوع برنامه ها اظهار داشت: همایش هنری ادبی مدافعان آفتاب، یادمان و پاسداشت مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) خصوصا حرم حضرت زینب کبری(س) است؛ افرادی که برای پاسداری از ارزش‌های ناب اسلامی و دینی و معرفتی تلاش کردند و ماندگار شده‌اند.

او با بیان اینکه مقوله‌ی دفاع همواره مقوله‌ای ارزش‌آفرین و معرفت‌ساز بوده است، گفت: به روایت و استناد تاریخ، هر زمان که در وطن دفاع کردیم، با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و بخشی از خاک وطن را باختیم؛ ولو اینکه نتیجه‌ی آن دفاع در ظاهر پیروزی بوده باشد.

کرم‌اللهی تصریح کرد: تنها در دوران دفاع مقدس بود که علی‌رغم تمام دشواری‌ها، وجبی از خاک وطن از دست نرفت.

رییس حوزه‌ی هنری استان فارس با بیان اینکه دفاع در وطن و دفاع از وطن، مقوله‌هایی ارزشمند و دارای شاخصه‌هایی مشخص است، گفت: دفاع در برابر تهاجم به وطن، مرز و جغرافیا و اقلیم نمی‌شناسد؛ شاید سنگر این دفاع کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی وطن برپا شده باشد.

او با اشاره به دلاور مردی‌های مدافعان حرم و شهدای این عرصه، جانبازی آنان را در راستای دفاع از وطن دانست و گفت: زمانی عده‌ای شبه‌ ایجاد کردند که چه نیازی است جوانان ما به آنسوی مرزها بروند به اسم دفاع از وطن، اما وقتی دشمن به عمق خاک ما آمد و در تهران و مجلس دست به عملیات تروریستی زد، ضرورت این امر بیش از پیش مشخص شد.

این مسئول فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه اگر اجازه حضور داعش در نزدیکی مرزها داده شده بود، قصه ترور و اعمال تروریستی در عمق خاک ایران مدام تکرار می‌شد، گفت: ما باید جوان ارزشی و خوبی را که در راه دفاع از وطن و دفاع از حرم اهل بیت(ع) رشادت و ایثار کردند و به شهادت رسیدند را پاس بداریم.

او یکی از اهداف گروهک تکفیری تروریستی داعش را تخریب چهره‌ی اسلام و مسلمانان دانست و گفت: این گروهک با هماهنگی استکبار جهانی عمل کرد و مشخص شد چه کسانی حامی‌اش بوده‌اند.

کرم‌اللهی دفع شجره‌ی شیطانی داعش را دفع خطری بزرگ از سر اسلام دانست و گفت: البته به حتم این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود، دشمن برای دشمنی می‌آید و از پای نمی‌افتد؛ همانگونه که شاهد هستیم در فضاهای مختلف خصوصا در مسائل فرهنگی ورود کرده و بعضا هم تاثیرات آن را مشاهده می‌کنیم و هنوز برخی کارگزاران فرهنگی در خواب هستند!

او لزوم هوشیاری در رصد فضای فرهنگی و انجام اقدامات تاثیرگذار در این حوزه برای ناکام گذاشتن دشمنان را یادآور و متذکر شد: یکی از راه‌هایی که در حوزه‌ی فرهنگی مد نظر است، برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است تا رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدا و البته دشمنی دشمنان را فراموش نکنیم.

کرم‌اللهی شهدا را چراغ راه و ستاره‌هایی برای یافتن مسیر توصیف و اضافه کرد: شهید هیچ نیازی به برگزاری همایش ندارد؛ ما نیازمند چراغ راه هستیم و باید همواره تکریم شهدا و خانواده آنان را مد نظر قرار دهیم.

رییس حوزه‌ی هنری فارس گفت: ما در فارس مفتخریم که یکی از ذبیح‌الله‌های دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) را داریم؛ شهید سرافراز عبدالله اسکندری که چراغی است فرا راه همه‌ی ما

او یکی از اولویت‌های امروز را ترویج فرهنگ شهید و شهادت‌ دانست و گفت: به‌حمدالله شهرداری و شورای صدرا امروز اهمیت موضوع فعالیت‌های فرهنگی را به‌خوبی درک و به‌خوبی در این موضوع ورود کرده‌اند.

کرم‌اللهی صدرا را شهری معیار دانست که در نقطه‌ای با شرایط ویژه قرار دارد و باید برای آن برنامه‌ی جامع فرهنگی مد نظر داشت.

رییس حوزه‌ی هنری فارس همچنین از همراهی مدیر مجموعه‌ی فرهنگی گردشگری سرزمین سبز "گرین لند" صدرا قدردانی و تاکید کرد: این مجموعه همواره همراهی خود در برنامه‌های عام‌المنفعه و فرهنگی و هنری را اثبات کرده و اکنون هم در برگزاری همایش مدافعان آفتاب، همراهی خوبی را داشته و دارد.

کرم‌اللهی زمان برگزاری همایش را در آستانه هفته وحدت و ایام میلاد باسعادت فخر کاینات حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ذکر و خاطرنشان کرد: در این همایش از خانواده شهید عبدالله اسکندری قدردانی و تجلیل خواهد شد و جمعی از شعرای سراینده اشعار در رثای رشادت‌های و ایثار مدافعان حرم، به شعرخوانی خواهند پرداخت.

 

* کرونی: این همایش را اطاعت عملی از اوامر فرهنگی رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی می دانیم!

مدیر آفرینش های ادبی و روابط عمومی حوزه‌ی هنری استان فارس نیز گفت: علاوه بر بخش ویژه‌ی همایش ادبی هنری مدافعان آفتاب که به گرامی‌داشت یاد شهید اسکندری و تجلیل از خانواده آن شهید اختصاص دارد، برگزاری سرود و شعرخوانی از دیگر بخش‌های این همایش است.

هاشم کرونی افزود: تلاش ما در برگزاری این رویدادها  ریشه در رهنمود مقام معظم رهبری به شاعران دارد که در دیدار نیمه ی ماه مبارک رمضان امسال فرمایشی داشتند بدین مضمون که اگر هزاران شعر هم برای شهیدان و مدافعان حرم گفته شود باز کم است به همین دلیل این همایش را اطاعت عملی از اوامر فرهنگی رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی می دانیم.

وی در تشریح روند برگزاری مراسم و انتخاب شاعران گفت: حوزه‌ی هنری با رصد اشعاری که طی یکسال گذشته برای مدافعان حرم سروده‌اند، چند تن از شاعران خوب شیرازی و فارسی را برای قرائت اشعارشان به این همایش دعوت خواهد کرد.

کرونی با قدردانی از همکاری مدیر مجموعه‌ِی فرهنگی گردشگری سرزمین سبز "گرین لند" و حمایت و همراهی شهرداری و شورای شهر صدرا، گفت: این اولین باری است که چنین همایشی در شهر صدرا برگزار می‌شود و امیدواریم که برپایی اینگونه رویدادهای فرهنگی ادبی تداوم داشته باشد.

وی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری صدرا تلاش ارزنده ای داشته تا فرهنگ ارزشی را به عنوان یک وجه زندگی متعالی شهروندی ترویج کند از این رو در این برنامه کنار این مجموعه هستیم. علاوه بر آن این مجموعه از همراهی و نظرات امام جمعه محترم و سپاه صدرا بهره مند هستند و همین ارزش کار شهرداری صدرا را بالا می برد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت:مجموعه سرزمین سبز نیز با حرکت های مثبتی که در جهت حمایت از فرهنگ دینی انجام می دهد و نگاه دقیقی که به برنامه های ارزشی و انقلابی دارد وارد این همایش شده است

وی این نگرش را ارزشمند خواند و اظهار داشت: حضور حوزه هنری از یکسو و همراهی مجموعه های مردمی مانند سرزمین سبز از سوی دیگر می تواند سبب رشد و توسعه فرهنگ دفاع از حرم در این شهر نوبنیاد شود و شهرداری این شهر را در گسترش فرهنگ شهروندی ایثار و شهادت یاری کند.

 

* رحیمی: حامی حرکت های فرهنگی هنری دینی و انقلابی هستیم!

داریوش رحیمی مدیرمجتمع فرهنگی گردشگری سرزمین سبز نیز با تقدیر از خبرنگاران به عنوان تلاشگران صحنه اطلاع رسانی گفت: حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی و شهرداری صدرا در این رویداد ارزنده سبب شد که با افتخار از برگزاری این همایش حمایت کنیم.

وی افزود: پیش از آنکه این مجموعه ساخته و افتتاح شود از همه فعالین فرهنگی دعوت کردیم هرکس کاری خیریه و عام المنفعه داشته باشد یا حرکتی که سبب ارتقای سطح علم و دانش این دیار شود آماده ایم تا بی هیچ چشمداشتی از وی حمایت کنیم.

رحیمی گفت: آن زمان رسانه ها این اتفاق را پوشش دادند اکنون نیز آن را تکرار می کنیم و اعلام می کنم از همه حرکت های فرهنگی هنری همسو با تفکر دینی و ارزشی و آرمان های نظام مقدس اسلامی حمایت می کنیم اما از آنجا که این قبیل کارها نیاز به کار کارشناسی دارد این موارد را از کانال حوزه هنری فارس می پذیریم و مواردی را که از لحاظ محتوا و ارزش فنی مورد تایید این مجموعه باشد و به ما معرفی شود را بدون هیچ چشمداشت مالی حمایت می کنیم.

 

 

ارسال نظر