مسوول خانه شعرو ادب آیینی فارس:

هفته فرهنگی هنری اشراق نقطه ای درخشان در فعالیت های هنردینی در فارس است

هفته فرهنگی هنری اشراق نقطه ای درخشان در فعالیت های هنردینی در فارس است
مسوول خانه شعرو ادب آیینی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: برگزاری هفته فرهنگی هنری اشراق نقطه ای درخشان در فعالیت های هنر دینی در فارس است.
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر :  ۲۰۹۷۱

به گزارش ستاد خبری هفته فرهنگی هنری "اشراق" احد ده بزرگی ضمن بیان این مطلب افزود: فضلا و طلاب حوزه های علمیه برای پاسداری و گسترش و ترویج فرهنگ والای اسلامی بایستی از ابزار هنر بهره مند شوند.

وی افزود: هنر مرکب راهواری است که طالب حق را تا سراپرده مقصود می برد و با تکیه به هنر است که می توان امیدوار بودمعارف و مفاهیم دینی به زبانی همه فهم منتقل شوند.

ده بزرگی افزود: یکی از رسالتهای مهم حوزه های علمیه نقش آموزشی و فرهنگی و تبلیغی با رویکرد مسائل دینی و اعتقادی است و با توجه به ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی و ابعاد جنگ نرم دشمنان و تلاش معاندان برای ترویج ضد ارزشها در جامعه اهمیت ترویج هنر دینی بسیار دارای اهمیت است.

پدر شعر آیینی فارس گفت: انتظار جامعه از هنری که از حوزه های علمیه و توسط طلاب و اساتید آنها ارایه می شود، متفاوت تر از سایر بخشها است لذا ابعاد مختلف این هنر باید حساب شده و کارشناسی شده بوده و مبتنی بر ارزشهای والای دینی و اسلامی باشد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم حضور شاعران و طلاب و علاقه مندان در برنامه های ادبی خصوصا شب شعر بزرگ وحدت و مدافعان آفتاب شایسته این دو عنوان عزیز باشد خصوصا که در این بخش از برنامه های هفته اشراق شاعران جوان اما موفق و مطرح جامعه طلاب و فضلای حوزه علمیه در کنار شاعران فارس حضور خواهند داشت.

ارسال نظر