امام جمعه صدرا در همایش ادبی مدافعان آفتاب و وحدت اسلامی:

باید درباره جوانهایی که افتخار ایران اسلامی هستند اثر هنری تولید شود

باید درباره جوانهایی که افتخار ایران اسلامی هستند اثر هنری تولید شود
امام جمعه شهر صدرا با اشاره به اهمیت شعر و ادب در جامعه امروز گفت: مقام معظم رهبری شعر را یک ثروت ملّی و شاعران را فاخر ترین سرمایه های یک کشور می دانند.
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر :  ۲۱۰۶۲

به گزارش ستاد خبری هفته فرهنگی هنری اشراق حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان که در همایش بزرگ ادبی مئافعان آفتاب و وحدت اسلامی سخن می گفت افزود: شاعران بلند آوازه و ماندگاری مانند سعدی ، حافظ، مولوی ، عطار نیشابوری ، فردوسی ، صائب تبریزی،اقبال لاهوری ، جامی و پروین اعتصامی دارای آموزه های وحیانی و روایی از حوزه های علمیه بودند که شهرتی جهانی یافته و در عرصه های تعلیم و تربیت ، دین و اخلاق و عرفان و مسائل اجتماعی اشعار بسیار نغز و اثر گذاری از خود به یادگار گذاشتند.

امام جمعه صدرا گفت: هنرمندان فرهیختۀ خدا باور و با بینش توحیدی ، به خوبی می دانند: پیامبران الهی ، امامان معصوم (ع) و علمای راستین ، در طول تاریخ از هنر های خدا دادی مانند رهبری و هدایت جامعه ، در مبارزه با مثلث شوم و شیطانیِ زور و زر و تزویر برخوردار بودند

وی افزود:  اگر تلاش و همّت آنها نبود ، هیچ اثری از عدالت و دین باوری وجود نداشت . خیل عظیم تمام کسانی که در میدان جنگ بین حق و باطل با شیطان صفتان جهاد نمودند و به صف رزمندگانِ شهید یا مجروح یا آزاده پیوستند ، هنرمندان واقعی به حساب می آیند .

حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان اظهار داشت:  واژه ها مانند آدمیان از مرگ و زندگی برخوردارند بعد از انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس برخی واژه ها مانند سلطنت ، شاه و شاهنشاه ، خان ، آجان و ژاندارمری و شهربانی و پاسبان ، پهلوی ، ولیعهد ، شهبانو و ساواک مردند و واژه هایی مانند انقلاب ، آزادی ، جمهوری اسلامی ،جهاد ، ایثار ، شهادت ، جبهه ، سنگر ، رهبر ، امام ، بسیج ، سپاه ، پاسدار ، جانباز ، آزاده ، مستضعف ، مستکبر ، طاغوت  و... متولد گردید .

 وی گفت: این واژگان نو ظهور و انقلابی در آثار هنری نمود پیدا کرد و در اشعار ، فیلم و سریال ، رمان و خاطره نویسی ، نقاشی و ... جلوه گر شد . امّا امان از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی سنگین و بی امان دشمنان دین و انقلاب که با فناوری های پیشرفته ارزشهای عالی و والای ما را هدف گرفتند .

امام جمعه صدرا افزود: با تأسف و تعجب عده ای در داخل دچار دین فروشی و وطن فروشی گردیدند و در عرصه های فرهنگ ، هنر ، سیاست و اقتصاد همیشه و همه جا چشم به دستان دشمن فریبکار و کینه توز دوخته اند .

وی گفت: واقعاً مایۀ تأسف است که برخی هنرمندان ما در خمیر مایۀ آثار هنری شان همواره از فرهنگ های بیگانه و بعضاً لائیک و سکولار، استفاده می کنند و زنان و دختران با حجاب و عفاف را در فیلم و سریالها به عنوان افراد عقب افتاده و آسیب پذیر و مشکل دار معرفی می کنند .

حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان بیان داشت : متأسفانه مدتهاست ما شاهد ساخت و نمایش فیلم و سریالهایی هستیم که مرتب افکار منفی ، یأس و نومیدی و شکست و سیاه نمایی جامعه را به نمایش می گذارند .

وی افزود: این درحالی است که باید دربارۀ جوانهای فرهیخته ، غیرتمند ، انقلابی که در این سالهای پر تلاطم انقلاب توانسته اند مایۀ افتخار ملّت و ایران اسلامی شوند ، و علی رغم تمام تهدید ها و تحریم ها و ترور ها و تحمیل جنگ و بحران توانسته اند حتی در عرصه های فرا منطقه ای نقش آفرین باشند ، شعر ، فیلم و سریال ، نمایشنامه و داستان و خاطره تولید شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد : شعر و شُعار های دوران انقلاب و دفاع مقدّس بسیار شور آفرین و اثر بخش و ماندگار است .ما باید با انواع هنر نمایی ها مانند : شعر ، خطابه ، قرائت قرآن و گفتن اذان و نویسندگی ، تئاتر و سینما ، نقاشی و هنر های تجسمی ، آواز و سرود و مداحی و ... نسل جدید انقلاب را با ارزشهای دین و انقلاب ، ایثار و شهادت و آرمانگرایی اسلام ناب محمّدی(ص)  آشنا کنیم و آنها را در مقابل سیل و هجوم بی امان تهاجم فرهنگی مصون و بیمه نماییم .

ارسال نظر