پیام تسلیت رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به مناسبت رحلت مرحوم آیت الله حائری شیرازی

پیام تسلیت رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به مناسبت رحلت مرحوم آیت الله حائری شیرازی
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در پیامی درگذشت مرحوم آیت الله حایری شیرازی را تسلیت گفت.
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر :  ۲۱۳۷۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری فارس در پی درگذشت مرحوم آیت الله محی الدین حایری شیرازی پیام تسلیتی بدین شرح منتشر کرد:


انالله و انا الیه راجعون 

 

قال رسول الله (ص)

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

بار دیگر قافله ی علم و دانش و دین، مردی از سلسله اخلاق و اندیشه را از دست داد تا داغ هجرانش دل های علاقه مند به حقیقت را سوگوار کند.
مردی نام آور که قدوه ی اهل دین بود و نادره ی نیک نامان دوران دارفانی را وداع گفت و سر بر تراب تیره ی خاک نهاد. او که حیاتش احیاگری دین بود و محی الدین نام بامسمایش، عمری در طریق خدمتگزاری خدا و خلق خدامجاهده کرد و قریب سه دهه پرچمدار سنگر عبادت آدینه بود. مردم شیراز که از شهد کلام مهذب نفوس و معلم اخلاق و شهید محراب سرمست بودند نمی توانستند دست ارادت جز به معلم اخلاقی دیگر دهند و جان عاشق جز در جویبار کلام عالمی والاتبار جلا دهند. اینگونه بود که آیت الله حایری شیرازی کاروانسالار جمع دینمداران شهر راز و علمدار پارسایان پارسی شد.
هر کس سخنان حکمت آمیز ایشان را شنیده باشد نیک می داند چرا به لقب شیخ التماثیل شهره بود. شهد شیرین حکمت شیخ اجل سعدی را در جام گلگون رندی حافظ می ریخت و کام مخاطب را سیراب می ساخت. رواداری و تحمل نظرات مخالف را نمایش نمی داد بلکه زندگی می کرد و اینگونه بود که دوست و دشمن او را به منصف بودن می ستودند و هرکس طریق عدل می پیمود حتا اگر با بستان های فلاحتش همسویی نداشت نیت خیرش را می ستود چنانکه نظرات بکر و بدیعش در حوزه مسایل اجتماعی و اقتصادی و فناوری های ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره و ازدواج و پیوند نسل جوان همه و همه از روحیه ی مصلح اجتماعی بودنش نشات می گرفت.
اینجانب به نمایندگی از هنرمندان فرهنگوران و همکاران حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس درگذشت این عالم ربانی و مجاهد نستوه را تسلیت عرض نموده و شادی و غفران واسعه الهی را برای روح آن مرحوم و صبر و بردباری را برای فرزندان و شاگردان ایشان و مردم شریف شیراز و فارس سرفراز مسالت می نمایم.

محمد کرم اللهی
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس

ارسال نظر