در ادامه سلسله نشست های خانه انیمیشن حوزه هنری فارس برگزار می شود

سفر به جهان انیمیشن با یک لاک پشت قرمز!

سفر به جهان انیمیشن با یک لاک پشت قرمز!
نشست هفتگی خانه انیمیشن با نمایش و نقد یک اثر آسیایی- اروپایی برگزار می‌شود.
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر :  ۲۱۴۷۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس بیژن کیا کارشناس مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری فارس ضمن اعلام این مطلب گفت: لاک پشت قرمز اثری فرانسوی و ژاپنی است که این هفته در خانه انیمیشن به نمایش درآمده و سپس نقد و بررسی خواهد شد.

وی افزود: لاک‌پشت قرمز (فرانسوی: La Tortue rouge و انگلیسی: The Red Turtle) یک انیمیشن  فرانسوی-ژاپنی است که توسط مایکل دودوک دی ویت کارگردانی شده است؛ این فیلم تولید مشترک بین وایلد بانچ و استودیو جیبلی است.
کارشناس مسوول واحد هنرهای تصویری  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این اثر داستان مردی است که تلاش می کند برای فرار از یک جزیره متروکه و با یک لاک‌پشت غول پیکر به جنگ بپردازد. این انیمیشن دیالوگی ندارد. صدای طبیعت و زندگی و عشق با بیننده گفت و گو می کند.

وی گفت: کارگردان هلندی-انگلیسی فیلم، مایکل دودوک دی ویت Michaël Dudok de Wit، پس از ساخت یک انیمیشن کوتاه احساس‌برانگیز به نام "پدر و دختر Father and Daughter " که موفق شد اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را از آن خود کند موردتوجه یکی از کمپانی‌های معروف نقاشی متحرک ژاپن "استودیو جیبلی Studio Ghibli، قرار گرفت.

کیا افزود: سبک او در نقاشی و جاسازی اندیشه تا حدودی به شیوه‌ی عمل انیماتور های اندیشمند ژاپنی شباهت دارد. از همین رو است که این استودیو از وی خواست که همان ایده‌ی انیمیشن کوتاه "پدر و دختر" را منبسط کرده و در قالب یک فیلم بلند 80 دقیقه‌ای روانه‌ی پرده‌های سینما کند.

وی گفت:درآمیختن احساس پررنگ این کارگردان غربی خصوصاً درباره مرگ و زندگی با خیال‌پردازی‌هایی از نوع ژاپنی منجر به تولید یک فیلم سفارشی‌شده که تا نامزدی اسکار برای بهترین انیمیشن بلند 2017 پیش می‌رود.

کارشناس مسوول واحد هنرهای تصویری  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: علاقه مندان به سینمای انیمیشن می توانند عصر پنجشنبه ۷ دی در تالار اندیشه به نشانی چهارراه ترمینال باربری پشت باغ جنت انتهای بلوار فراشبندی جنب موسسه ورزشی ایثار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تماشاگر این اثر باشند

ارسال نظر