متن سخنرانی رییس حوزه هنری فارس در افتتاحیه ی نگارخانه ی ماه:

نگارخانه ماه محل اتصال معنویت اندیشه و هنر است

نگارخانه ماه محل اتصال معنویت اندیشه و هنر است
رییس حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان فارس در آیین گشایش نگارخانه ماه مجموعه متبوع خویش را رقیب هیچ بخش خصوصی یا دولتی ندانست و گفت: ما کنار این بخش ها و مقوم آنان تعریف می شویم
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر :  ۲۱۶۶۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس محمد کرم اللهی که در جمع پیشکسوتان اساتید و هنرجویان هنرهای تجسمی و آیین افتتاح نمایشگاه خط و نقش شامل آثار هنرمندان شیراز مطالبی را پیرامون هنر شیراز بیان کرد. متن کامل این سخنان بدین شرح است:

 

 

آفرینشگری همان خدای گونگی است که بر تن بی جان تابلو می نشیند و او دوباره متولد می شود وقتی هنرمند متولد می شود گویی خدای گونگی و آفرینشگری بار دیگر متولد شده و آفریده می شود.

شیراز پهنه عشاق خلاق و هنرمند ایران زمین است از زمان های دور تا امروز از هر کران تا کران که جستجو کنید خواهید دید بر هر گوشه ای از هنر ایران زمین هنرمندی از هنرمندان و قلندران هنر شیراز تکیه زده است.

هنرمند پارسی هنرمندی سربلند است بلند بلند به بلندای دنا. او هرگاه بر دامنه دنا نگاه می کند دنای خلاقیت را عاشقانه می کشد و آنچنان دل را به آن گره می زند که تمام دهلیزها و کانال های بدخلقی و کج خلقی و بدرفتاری را باز می کند. راه بلند و سترگ مردمان مردی که می خواهند برای آینده چراغ راه باشند و جامعه خویش را هدایت کنند.

هنر شیراز هنر ظریف و شریف و سربلندی است چرا که عزیزی چون استاد تجویدی بزرگ بر مسند هنر و خلاقیتش نشسته اند و عاشقانه با میدان مخاطب فرهیخته دلبری می کنند. و دیگر عزیزانی که در جمع حضور دارند و امروز دور هم جمع شده اند تا آغازی شود بر طلوع یکی دیگر از ماه های نگارخانه های شهر شیراز

شیراز بسیار غنی است از هنرمند و بسیار فقیر است از امکاناتی که یک هنرمند نیاز دارد تا هنر خویش و اندازه های خویش را نشان دهد. از این رو باید استقبال کرد از هر امکان کوچکی که هر بخشی چه دولتی و چه خصوصی فراهم می کند و سپاسگزار باشیم از بخش بی ادعای خصوصی که حرکت کرده و فضاهای جدیدی فراهم کرده تا هنرمند شیرازی بتواند کارش را در در آنجا به نمایش بگذارد و با میدان مخاطب خویش ارتباط برقرار کند.

 

ما رقیب هیچ بخش خصوصی یا دولتی نیستیم.ما کنار این بخش ها و مقوم آنان تعریف می شویم. قرار نیست ما با کسی رقابت کنیم ما کنار هم و مقوم همدیگر هستیم و ان شاءالله تعالی کارها را پیش می بریم.

نام گالری ماه انتخاب شده تا اتصالی باشد برای معنویت اندیشه و هنر.و ان شاءالله زمینه ای باشد برای بروز خلاقیت ها و هنر آفرینی ها و دلبری های هنرمندان  اساتیدو هنرجویان و کسانی که بتوانند خلق هنر کرده و با میدان مخاطبشان ارتباط برقرار کنند.

فقط قرار است. این نگارخانه اصولی حاکم شود و آن اصول حرفه ای نگارخانه است.  است و تاکیدمان بر این است که تمام بایدها و نبایدهایی که بر کار حرفه ای نگارخانه ها مدنظر هست بر این مکان نیز حاکم باشد و خوشحالیم که قلندران هنر شیراز کبیر پیشقراولان حضور در این مجموعه شدند و چراغ اول به نام نامی این اساتید روشن می شود

 

ارسال نظر