در سفر مدیران ارشد حوزه هنری به فارس مطرح شد:

حرکت حوزه هنری فارس امیدوارکننده و روبه رشد است

حرکت حوزه هنری فارس امیدوارکننده و روبه رشد است
مدیران ارشد حوزه ی هنری در دیداری صمیمانه با همکاران حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت های این مرکز پرداختند.
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر :  ۲۱۶۷۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در این نشست صمیمانه دکتر معینی بخش معاون اداری مالی و دکتر مجید مصلحی مدیرکل اموراستان ها و مجلس حوزه هنری وضعیت حوزه هنری فارس را امیدوارکننده و روبه رشد خواندند.

 

*معینی بخش: رییس حوزه هنری فارس هم مدیر و مدبر و هم کارشناس هنری توانمندی است

معاون اداری مالی حوزه هنری مرکز وضعیت شیراز را امیدوارکننده و حرکت سازمانی آن را رو به رشد خواند و گفت: رییس حوزه هنری فارس هم مدیر و مدبر و هم کارشناس هنری توانمندی است که تلاش می کند فارس را به جایگاهی که شان آن است برساند.

علیرضا معینی بخش افزود: شیراز علیرغم وجود همکاران ساعی و تلاشگر و کارشناس و کاربلد جایگاه ویژه ای که باید و شاید را نداشته است البته این معضل به قبل برمی گردد.

وی گفت: واقعیت این است که نام فارس سبب می شود انتظارها بالا برود. متاسفانه سابقا فارس اشکالات ساختاری اساسی داشت که بحمدالله در دوره مدیریت فعلی با شیب خوبی رو به رشد است .

معاون اداری مالی حوزه هنری کشور گفت: محمد کرم اللهی مدیری است که در همه پست های پیشین موفق بوده و هرجا که او حضور داشته ما کمترین دغدغه ای نداشته ایم.

وی اظهارداشت: مشکلات سخت افزاری فارس را به خوبی می شناسم و سفرم به شیراز برای حل معضلات سخت افزاری اعم از سینماها و ... بوده است چرا که فارس از نظر منابع سرمایه ای وضعیت بسیار خوبی دارد اما این منابع نیاز به مدیریت دقیق دارد تا با مصرف صحیح آن مشکلات مرتفع گردد.

معینی بخش گفت: با توجه به توانمندی مدیراستان قرار شد اختیاراتی به وی داده شود تا بتواند این منابع را به صورت متمرکز مدیریت کند و این سفر نیز برای آن است تا زمینه این اتفاق برای استفاده بهینه از سرمایه های گرانبهای شیراز رخ دهد

 

*مصلحی: در حوزه فرهنگ باید از دل عملتان تئوری استخراج کنید

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری، روند حرکت رو به رشد حوزه هنری فارس را امیدوارکننده دانست و گفت: امیدواریم روند توسعه مدارانه ی حرکت فارس حفظ شود و این مساله نیازمند همکاری همه کارکنان است.

دکتر مجید مصلحی افزود: در حوزه فرهنگ نباید تنها به شعار دادن بسنده کرد بلکه بایستی از دل عملمان شعار دربیاید اینکه بگویند فلانی چنین گفت ارزشی ندارد بلکه مردم باید اعمال ما را ببینند.

وی اظهار داشت: مردم باید اعمال ما را دیده و تئوری وجودی مان را مشاهده کنند تا ببینند حرف هایمان راست است یانه!در این حوزه دنبال تئوری دادن برای عمل نروید بلکه از دل عملتان تئوری استخراج کنید

مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت: حوزه هنری استان ها به مثابه ی خانواده ی فرهنگ و هنر هستند. استان فارس هم از این قاعده مستثنی نیست و شما نیز باید خود را یک خانواده ببینید.

وی گفت: در چنین خانواده ای هیچ برنامه ای موفق نخواهد شد مگر وقتی که کلیه ی همکاران با هم کار کنند شاید برخی مواقع نقش افراد به چشم نیاید اما بدون شک نقش تک تک همکاران در موفقیت های به دست آمده انکارناپذیر است.

 

*کرم اللهی: بدون ادای حق فارس نمی توان به اعتلای فرهنگ و هنر ایران امیدوار بود

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز نگاه مدیران ارشد حوزه هنری به فارس را نگاهی ویژه دانست و گفت: این مساله ناشی از نگاه فرهنگی و درک تاریخی و استراتژیک این عزیزان است و خوشبختانه با نگاه ویژه آنان فارس که تا رده استان های درجه 3 حوزه های هنری افول کرده بود ارتقا سطح یافته و و ان شاءالله با ادامه این روند سال آینده فارس درجه یک خواهد بود

محمد کرم اللهی افزود: در این دوره سعی کرده ایم فارس را از بند معضلات و مشکلات یکی دو دهه اخیر رها سازیم اما واقعیت این است که سهم این عزیزان از ما هم بیشتر بوده و آنها بیش از ما برای این امر تلاش کرده اند.

وی گفت:بدون شناخت موقعیت خاص فارس نمی توان کارفرهنگی بنیادین در فارس انجام داد و بدون ادای حق فارس نمی توان به اعتلای فرهنگ و هنر ایران امیدوار بود در حقیقت اعتلای فرهنگ و هنر فارس بدون سربلندی فارس ممکن نیست.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: همکاران فارس همه تلاشگر هستند و بدون همراهی آنان نمی توانستیم قدمی رو به جلو برداریم اما آنان با تمام وجود همراهی کرده اند چرا که رشد مجموعه را رشد بخشی از شهر و دیار خویش می بینند و به آن می بالند.

وی در پایان اظهار داشت: با همدلی و همراهی مدیران ارشد خصوصا مهمانان عزیزی که در این سفر حضور دارندتلاش خواهیم ئکرد تا زمینه رشد سخت افزاری و نرم افزاری حوزه هنری و به تبع آن فرهنگ و هنر فارس خصوصا فرهنگ و هنر ارزشی را فراهم آوریم.

 

 

ارسال نظر