در یازدهمین محفل موسیقی دستان روی می دهد

رونمایی از آیین و آوای نیاکوثری در حوزه هنری فارس

رونمایی از آیین و آوای نیاکوثری در حوزه هنری فارس
تازه ترین اثر دکتر سعید نیاکوثری در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس رونمایی می شود.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر :  ۲۱۹۳۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس مهدیا علیزاده کارشناس مسوول موسیقی حوزه هنری فارس ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و در قالب سلسله برنامه های شب های دستان از کتاب "آیین و آوا " اثر دکتر سعید نیاکوثری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس خود را موظف به همراهی و حمایت از هنرمندان استان می داند. ضمن آنکه رونمایی کتاب های منتشر شده توسط ناشران مطرح ادب و هنر انقلاب اسلامی علی الخصوص سوره مهر که انتشاراتی حوزه هنری است نیز در دستور کار ما قرار دارد.

کارشناس مسوول واحد موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اظهار داشت: در این مراسم رضا مهدوی هنرمند برجسته و نام آشنای عرصه موسیقی نیز به عنوان سخنران حضور خواهد داشت تا پیرامون این اثر و ویژگی های آن صحبت کند.

وی گفت: ، کتاب آیین و آوا در زمینه آموزش سنتور با اثرپذیری از کتب فارسی مدارس تألیف شده و در قالب 68 درس ویژه هنرجویان مبتدی دوره سنتور به رشته تحریر درآمده است.

علیزاده تصریح کرد: چاپ نخست این اثر توسط کانون فرهنگی هنری صبا در شیراز با شمارگان500 جلد انجام پذیرفته بود که به دلیل استقبال علاقه مندان موسیقی به ویژه هنرجویان و هنرآموزان سنتور نواز اکنون به مرحله انتشار مجدد رسیده است.

شایان ذکر است از این هنرمند و نویسنده و پژوهشگر موسیقی،علاوه بر آثار هنری در عرصه موسیقی از جمله آثار موسیقیایی سپیدار،خوارزمی،فال حافظ مقالات علمی متعددی نیز در رسانه های مختلف منتشر شده است.

ارسال نظر