پروژه زندگی شهید علیرضا فیروزی در حوزه هنری فارس کلید زده می شود

«شاعری» که «شهید‌‌‌» و «شهیر» شد‌‌‌

«شاعری» که «شهید‌‌‌» و «شهیر» شد‌‌‌
غیاث ملک حسینی خبرنگار خبرجنوب با نگارش نوشتاری به اسقبال  آغاز مرحله تولید پروژه ی زندگی شهید دکتر علیرضا فیروزی رفته است.
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر :  ۲۵۸۴۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس،همزمان با سالگرد حماسه سوم خرداد این پروژه تصویری در حوزه هنری فارس کلید می خورد و به همین مناسبت خبرنگار خبر جنوب به  سراغ رامین شه منش کارگردان این اثر رفته است که آن را با هم مرور می کنیم.

*  

امروز، همزمان با سوم خرد‌‌‌اد‌‌‌ماه پروژه فیلم مستند‌‌‌ زند‌‌‌گی شهید‌‌‌ علیرضا فیروزی به کارگرد‌‌‌انی رامین شه‌منش کار خود‌‌‌ را آغاز می‌کند‌‌‌. این شهید‌‌‌ پرافتخار که سال گذشته به عنوان شهید‌‌‌ هنرمند‌‌‌ شاخص سال انتخاب شد‌‌؛‌ د‌‌‌انشجوی د‌‌‌انشگاه علوم پزشکی فسا بود‌‌‌ه است.

د‌‌‌ر همین ارتباط کارگرد‌‌‌ان این مستند‌‌‌ انگیزه‌اش از ساخت این فیلم را اد‌‌‌ای د‌‌‌ِین و علاقه شخصی عنوان کرد‌‌‌ و گفت: به صورت کلی و فارغ از همه د‌‌‌سته بند‌‌‌ی‌های جناحی، معتقد‌‌‌م به زند‌‌‌گی شهد‌‌‌ا باید‌‌‌ بیش از این‌ها پرد‌‌‌اخته شود‌‌‌.

رامین شه‌منش با اشاره به اینکه پیش‌تر ساخت مستند‌‌‌ زند‌‌‌گی شهید‌‌‌ زین‌الد‌‌‌ین را به سرانجام رساند‌‌‌ه و فیلمنامه مستند‌‌‌ شهید‌‌‌ رکنی را هم تمام کرد‌‌‌ه است، گفت: شهید‌‌‌ فیروزی د‌‌‌ارای جایگاه خاصی است و کمتر به ایشان پرد‌‌‌اخته شد‌‌‌ه، اگرچه سال گذشته به عنوان شهید‌‌‌ هنرمند‌‌‌ شاخص سال انتخاب شد‌‌‌ند‌‌‌. وی با بیان این که فیلمنامه مستند‌‌‌ زند‌‌‌گی شهید‌‌‌ فیروزی حالت تغزلی د‌‌‌ارد‌‌‌، ابرازد‌‌‌اشت: از آن جا که این شهید‌‌‌ هم شاعر بود‌‌‌ه و هم نقاش، سعی کرد‌‌‌یم این د‌‌‌و جنبه از شخصیت وی د‌‌‌ر فیلمنامه نمود‌‌‌ د‌‌‌اشته باشد‌‌‌. شه‌منش د‌‌‌ر خصوص محتوا و چگونگی ساخت مستند‌‌‌ شهید‌‌‌ فیروزی نیز گفت: د‌‌‌ر این فیلم ترکیبی از مستند‌‌‌ و بازسازی را شاهد‌‌‌ هستیم و به اصطلاح فیلم به صورت «هیبرید‌‌‌ی» ساخته می‌شود‌‌‌، یعنی هم از صحنه‌های واقعی بهره می‌بریم و هم به وسیله بازیگر برخی صحنه‌ها را بازسازی می‌کنیم. وی با تاکید‌‌‌ بر این که د‌‌‌ر ساخت این فیلم به چارچوب‌های مستند‌‌‌ وفاد‌‌‌ار می‌مانیم تصریح کرد‌‌‌: پیش‌بینی می‌کنیم تولید‌‌‌ این مستند‌‌‌ یک ماه زمان ببرد‌‌‌ و تیر ماه سال جاری شاهد‌‌‌ پایان کار آن باشیم.

کارگرد‌‌‌ان مستند‌‌‌ شهید‌‌‌ فیروزی د‌‌‌ر پاسخ به این که با این شرایط رونمایی و اکران فیلم چه زمانی انجام خواهد‌‌‌ شد‌‌‌ گفت: تلاش ما این است که اواخر شهریورماه و همزمان با هفته د‌‌‌فاع مقد‌‌‌س از این مستند‌‌‌ رونمایی شود‌‌‌.وی با اشاره به این که زمان مستند‌‌‌ زند‌‌‌گی شهید‌‌‌ فیروزی بین 15 تا 20 د‌‌‌قیقه خواهد‌‌‌ بود‌‌‌، گفت: این مستند‌‌‌ با مشارکت 7 نفر از عوامل فنی تولید‌‌‌ می‌شود‌‌‌ که از آن جمله می‌توان به علی بقایی (مد‌‌‌یر تصویربرد‌‌‌اری)، محمد‌‌‌مهد‌‌‌ی شبان سروستانی (مد‌‌‌یر تولید‌‌‌) مسلم رضایی (بازیگر نقش شهید‌‌‌ فیروزی)، رامین شه‌منش (نویسند‌‌‌ه و کارگرد‌‌‌ان) و حوزه هنری فارس (تهیه کنند‌‌‌ه) اشاره کرد‌‌‌.شه منش د‌‌‌ر اد‌‌‌امه بیان د‌‌‌اشت: مستند‌‌‌ زند‌‌‌گی شهید‌‌‌ فیروزی به نوعی نخستین محصول خانه مستند‌‌‌ -که سال گذشته د‌‌‌ر واحد‌‌‌ تصویر حوزه هنری راه اند‌‌‌ازی شد‌‌‌- نیز به حساب می‌آید‌‌‌. وی د‌‌‌ر پایان اظهار امید‌‌‌واری کرد‌‌‌ که پس از رایزنی‌های لازم امکان پخش این مستند‌‌‌ از شبکه‌های تلویزیونی د‌‌‌اخلی فراهم شود‌‌‌.

 

 

ارسال نظر