یادداشتی از هاشم کرونی مدیر روابط عمومی حوزه هنری فارس:

تلاقی احساس و اندیشه!

تلاقی احساس و اندیشه!
همزمان با آغاز مرحله تولید پروژه مستند زندگی شهید دکتر علیرضا فیروزی، مدیر روابط عمومی حوزه هنری فارس یادداشتی به همین مناسبت نگاشت.
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸
کد خبر :  ۲۵۸۴۸

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، هاشم کرونی در این نوشتار کوتاه به بازخوانی روند تولید نخستین پروژه ی خانه مستند استان فارس پرداخته است.

این یادداشت را مرور می کنیم:

*

 

پس از قزیب یکسال فعالیت خانه مستند استان فارس و دوران شش ماهه پژوهش و پیش تولید پروژه ی زندگی شهید دکتر علیرضا فیروزی نخستین پروژه ی خانه مستند و مامن مستندسازان استان فارس رسما کلید خورد.

 قریب یکسال پیش دکتر احمد ضابطی جهرمی در تالار اندیشه شیراز خانه مستند فارس را افتتاح کرد و امسال همزمان با سالگرد حماسه سوم خرداد با ارسال پیامی صوتی به مراسم آغاز فیلمبرداری اولین پروژه نه ابراز امیدواری کرد این اثر در شان نام شهید فیروزی ساخته شود.

در بامداد سوم خرداد با حضور رییس و معاونین حوزه هنری و همراهی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و نماینده اداره کل امور اجتماعی استان فارس و با حضور لبریز از احساسات خواهر و برادران شهید فیروزی و در میان اشک های لبریز از غرور این خانواده و کارگردان اثر پروژه زندگی شهید فیروزی کلید خورد.

سوم خرداد سال 1397 قطعا برای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس تا همیشه به یادگار خواهد ماند با جملات و لحظه ها و صحنه هایی که لبریز از تعقل و عطوفت بود. ترکیب توامان احساس و اندیشه که حاصلی شگرف و ژرف دارد

لحظه های به یادماندنی مراسم کم نبودند. اشک های خواهر و برادران شهید دکتر علیرضا فیروزی که از فسا به شیراز آمده بودند یکی از به یادماندنی ترین لحظه ها بود. درست شبیه لحظات آغاز فیلمبرداری که رامین شه منش کارگردان اثر در میانه توضیحات خویش نتوانست جوشش چشمه جاری احساسات و غلیان اشک های خویش را کنترل کند و تنها دعوت مسلم رضایی بازیگر نقش شهید فیروزی به ختم صلوات  یاریگر او بود.

حرف های به یادماندنی هم در این جلسه بیان شد شبیه آنجا که مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از رییس حوزه هنری استان با این لقب یاد و از او تقدیر و تشکر کرد: "نماد احیاء فرهنگ انقلاب اسلامی در استان فارس". یا این جمله از خود محمد کرم اللهی که راز مگویی را که در خلوت با من گفته بود در عیان بیان کرد و گفت این شب ها مکرر خواب شهید فیروزی را می بیند.

هرچه بود و هرچه باشد رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس اعلام کرد که آماده ساخت آثار مستند از زندگی شهداست و علی الخصوص برای ساخت مستندهایی از زندگی هنرمندان شهید شوق نشان داد. حال نوبت باقی یاران او در سطح مدیان و مکدیریت استان است که "یاحسین" کرم اللهی را با "یاعلی" جواب دهند!

ما هم منتظریم ...

یا علی مدد!

#هاشم_کرونی

ارسال نظر