قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری فارس خبر داد:

پرورش استعدادها در مکتب هنر و اندیشه حوزه هنری فارس

پرورش استعدادها در مکتب هنر و اندیشه حوزه هنری فارس
قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از برگزاری دوره های جدید آموزشی خبر داد و گفت:حوزه هنری به عنوان مکتب هنر و اندیشه اسلامی در صدد کشف و پرورش استعدادهای هنری در فارس است.
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر :  ۲۶۴۷۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، وحید فرجی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: حوزه هنری دو ماموریت اصلی را برعهده دارد که یکی تولید آثار فاخر هنری و تراز انقلاب اسلامی و دیگری کشف و پرورش استعدادهای هنری است.

وی افزود: گرجه در ابتدای تابستان دور تازه این فراخوان اعلام شده اما پروسه ی آموزش و کشف و پرورش استعداد در حوزه ی هنری امری معطوف به یک موقعیت و یا فصل خاص نیست و ان شاءالله این روند در تمامی سال و در پاییز و زمستان نیز تداوم خواهد داشت چرا که مکتب هنر و اندیشه اسلامی همواره پویاست و تعطیل شدنی نیست.

قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: در دور تازه این آموزش ها در عرصه موسیقی در رشته های سرود، پیانو، آواز ایرانی و تئوری و سلفژ  و در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر نیز در رشته های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی کلاس های آموزشی خواهیم داشت.

وی با اشاره به گستردگی برخی حوزه ها همچون هنرهای تجسمی و آفرینش های ادبی گفت: در این عرصه ها رشته های متعددی وجود دارند که طبعا در همه آنها نمی توان فعالیت کرد اما در حوزه هنرهای تجسمی سعی کرده ایم رشته های اصلی را پوشش دهیم.

فرجی ادامه داد: بر این اساس در عرصه ی هنرهای تجسمی در رشته های طراحی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، نقاشیخط، خوشنویسی، خط تحریری و حجم و مجسمه برای برگزاری کلاس پیش بینی داشته ایم که ان شاءالله برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در عرصه ی آفرینش های ادبی نیز در رشته های شعر، طنز و داستان برای برگزاری کلاس پیش بینی داشته ایم اما علاوه بر آن برای کودکان و نوجوانان نیز دوره های ویژه شعر و داستان ویژه کودکان را در دستور کار قرار داده ایم.

قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: در عرصه ی پژوهش نیز دوره ی روش تحقیق و پژوهش با تمرکز بر موضوعات ادبی و هنری را طراحی کرده ایم تا زمینه ی رشد و توسعه ی پژوهش های ادبی و هنری در میان نسل تازه ای از محققان را فراهم آوریم.

وی گفت: عرصه ی دیگری که در آن فعالیت خواهد شد هنرهای تصویری است که در این زمینه در رشته های فیلمسازی، تحلیل فیلم، فیلمبرداری و فیلمنامه نویسی کلاس های آموزشی برگزار خواهد شد.

فرجی در ادامه اظهار داشت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره ها می توانند به نشانی انتهای بلوار رحمت، پشت باغ جنت، انتهای بلوار استاد فراشبندی، جنب موسسه ورزشی ایثار، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس مراجعه یا با شماره های 3-38337941 داخلی 106 واحد آموزش تماس حاصل کنند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین علاقه مندان می توانند خبرهای مرتبط با این دوره ها را از طریق پایگاه اینترنتی حوزه هنری فارس به نشانی  www.artfars.ir یا نام کاربری  @artfarsدر پیام رسان سروش یا نام کاربری @artfars.ir  در اینستاگرام دنبال کنند.

 

ارسال نظر