کارشناس مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس خبر داد:

موفقیت بانوی هنرمند شیرازی در جشنواره ملی تئاتر اهواز

موفقیت بانوی هنرمند شیرازی در جشنواره ملی تئاتر اهواز
کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از درخشش اثر شرکت کننده این واحد همراه با آثار موفق دیگر هنرمندان این استان در نخستین جشنواره تئاتر ملی اهواز افتخار آفرید.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر :  ۲۸۲۲۷

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اصغر گروسی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت:  نمایش مزون در نخستین جشنواره تئاتر ملی اهواز حائز رتبه دوم بخش بازیگری زن براین پریسا درافشان شد. البته این نمایش در بخش نمایشنامه نویسی نیز نامزد دریافت جایزه بود.

وی افزود: در شهریور ماه سال گذشته فراخوان جشنواره منتشر شد. در ابندا بیش از ۲۰۰منن نمایشی به دبیرخانه رسید که ۱۱۰متن برای بخش اول انتخاب گردید و در مرحله دوم ۲۵نمایش به بخش نهایی رسیدند

کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: هنرمندانی از ۱۵استان کشور حضور داشته و به رقابت پرداختند،فشار اجراها نیز در ۴سالن به قدری زیاد بود که اجرای برخی از نمایش ها به ساعات اولیه صبح موکول می گردید.

وی گفت: آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز نیز در میان استقبال پرشور هنرمندان تئاتر استان خوزستان با حضور جمعی از مهمانان از جمله هیئت اوران جشنواره شامل  قطب الدین صادقی، عطااله کوپال و اصغر همت در مجتمع فرهنگی هنری بازیل برگزار شد.

گروسی گفت: از جمله اتفاقات قابل توجه آن اهداء حمایل سفیر فرهنگی خوزستان توسط فرزند یکی از شهدای گرانقدر  مدافع حرم خوزستان به استاندار این استان بود.

وی اظهار داشت: البته در این جشنواره، استان فارس با 3 اثر نمایشی تنه به تنه با دیگر گروه ها به رقابت پرداخت که علاوه بر کسب این جایزه برای مزون،  نمایش پره پروانه پولادی به کارگردانی نوید جعفری نیز موفق به کسب جوایز کارگردانی دوم، نمایشنامه دوم، بازیگری اول زن و طراحی صحنه دوم  شد.

این هنرمند تئاتر گفت: نمایش سون سی به کارگردانی مجتبی راوش دیگر اثر استان فارس بود که  جوایز طراحی صحنه اول، بازیگری مرد سوم، کارگردانی سوم، نمایشنامه نویسی سوم، را کسب کرد

کارشناس مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در پایان اظهار داشت: بنا به اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این جشنواره در سال آینده با موضوع آب و به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر