معاون فرهنگی حوزه هنری در همایش استعداد سنجی طرح شهاب گفت:

پرورش استعدادهای جوان، کاری جهادی در عرصه فرهنگ و هنر است

پرورش استعدادهای جوان، کاری جهادی در عرصه فرهنگ و هنر است
قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس پرورش استعدادها را یک کار جهادی در عرصه فرهنگ و هنر خواند و گفت: همه ما باید در این راه مصمم و پرتوان باشیم.
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر :  ۲۸۳۹۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وحید فرجی در همایش استعدادسنجی دانش آموزان منتخب طرح شهاب در شیراز گفت: یکی از اساسی ترین کارکردهای حوزه هنری استان پرورش استعدادهای جوان است.

وی افزود: برخی اوقات تصور می شود حوزه هنری باید از صفر شروع کند و سراغ استعدادها برود حال آنکه برای بهره برداری از چرخ قرار نیست آن را از نو اختراع کنیم. در این زمینه نیز کاری که باید صورت گیرد رفتن سراغ دستگاه هایی است که در این زمینه فعالند.

قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: وزارت اموزش و پرورش از سطح مدرسه تا کشور مسابقات و جشنواره های متعددی دارد، بنیاد نخبگان طرح شهاب را در دست اجرا دارد. برخی نهادها مثل کانون های بسیج و مساجد و... نیز فعالیت های درونی دارند.

وی گفت: حوزه هنری به عنوان دستگاه تخصصی و حرفه ای در زمینه آموزش و پرورش هنرمند جوان باید برگزیدگان این رویدادها را از این دستگاه ها تحویل بگیرد و در دوره های میان مدت و بلند مدت در پروسه ای 2 تا 4 ساله آنها را پرورش دهد.

فرجی گفت: به همین دلیل است که پس از تجربه سال گذشته با بنیاد نخبگان، امسال یک قدم بلندتر برداشته ایم و همکاری مان را گسترش داده ایم و امیدواریم در گذر زمان با رفع نقایص احتمالی سال به سال این روند را بهبود ببخشیم و زمینه ساز پرورش نخبگان ادبی و هنری باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از همکاری اساتید و نخبگان پیشکسوتی که در این کار با ما همکاری داشتند سپاسگزاری کنیم امیدواریم با تداوم این جریان زمینه رشد و تعالی آینده سازان این مرز و بوم نیز فراهم گردد.

ارسال نظر