معاون بنیاد نخبگان فارس در همایش استعداد سنجی طرح شهاب گفت:

طرح شهاب گامی بلند در آموزش کشور است

طرح شهاب گامی بلند در آموزش کشور است
معاون بنیاد نخبگان استان فارس در آیین گشایش همایش دو روزه استعدادسنجی طرح شهاب اظهار داشت: نگرش توسعه گرا و نگاه رو به فردا حکم می کند که از ایده هایی همچون طرح ملی شهاب در مرحله عمل حمایت جدی داشته باشیم.
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر :  ۲۸۴۰۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس دکتر علی رضا فخارزاده با اشاره به ویژگی های طرح شهاب گفت: طرح شهاب، به دلایل بسیاری، طرحی ایده آل هست و اگر اهدافی که برای آن تعیین شده تحقق یابد، گامی بلند در آموزش کشور محسوب می شود.

وی افزود: از جمله بنیان های اساسی در برنامه ملی شهاب، هدایت استعدادهایی است که بر اساس هوش های هشت گانه گاردنر به عنوان نیروهای مستعد شناخته می شوند و بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش از توان سایر نهادها و بخش های مختلف دولتی و خصوصی استفاده می کنند

معاون بنیاد نخبگان استان فارس هدف از تصویب و اجرای طرح شهاب را شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی دانش آموزان مستعد از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه عنوان کردو افزود :در طرح شهاب هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور برای آنها حاصل می شود.

وی ادامه داد: طرح شهاب بزرگترین برنامه کشور برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، گفت: جامعه دانش آموزی، یکی از اجتماعات نخبگانی مورد هدف بنیاد ملی نخبگان است

دکتر فخارزاده افزود: شناسایی، هدایت و حمایت از مستعدان برتر این اجتماع از اولویتهای مهم به شمار می رود و در واقع این برنامه به صورت هم افزا اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان و سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش را پیش می برد.

وی تصریح کرد: جهت نیل به این اهداف علاوه بر فعال شدن ظرفیت بزرگی در قالب خیرین نخبه پرور از توان برخی ادارات و نهادها بهره مند شده ایم از جمله همراهی صمیمانه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس که از سال گذشته بی هیچ قید و شرطی وارد صحنه شده اند تا یاری گر نسل آینده ساز باشند.

معاون بنیاد نخبگان استان فارس در پایان اظهار داشت: مطمئنا هر کاری فراز و فرودهای خاص خویش را دارد اما مهم این است که این راه گشوده و زمینه رشد و ارتقای آینده سازان کشورمان فراهم شده و با اجرای طرح شهاب بتوانیم چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

ارسال نظر