دبیر علمی نشست پژوهشی فقه موسیقی و جایگاه آن در اصلاح الگوی مصرف موسیقی کشور:

برگزاری برنامه های اندیشه محور و گفتمان ساز نیاز جدی هنر اسلامی در روزگار ماست

برگزاری برنامه های اندیشه محور و گفتمان ساز نیاز جدی هنر اسلامی در روزگار ماست
دبیر علمی نشست پژوهشی فقه موسیقی و جایگاه آن در اصلاح الگوی مصرف موسیقی کشور و کارشناس مسوول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این برنامه حرکتی علمی و در عین حال جامعه شناختی است.
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
کد خبر :  ۲۹۴۵۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، مهدیا علیزاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری برنامه های اندیشه محور و گفتمان ساز یکی از نیازهای جدی حوزه هنر اسلامی در روزگار معاصر است.

وی افزود: مساله فقه و نظرگاه های فقاهتی در حوزه هنر مساله ای مهم است و در این میان هنر موسیقی از دیرباز مورد بحث و کنکاش های جدی در میان عالمان و صاحبنظران دینی بوده است.

کارشناس مسوول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دبیر علمی این نشست اظهار داشت:  در باب فقه موسیقی برنامه های مختلفی برگزار شده اما این نشست حاوی ویژگی هایی است که آن را متمایز می کند.

وی در تبیین این  ویژگی ها گفت: نخستین ویژگی این مساله حضور سخنرانانی است که به دو حوزه علوم دینی و هنر اسلامی تسلط دارند و می توانند از منظر عالمان هنرشناس دین در باب فقه، موسیقی و فقه موسیقی سخن بگویند.

علیزاده ادامه داد: ویژگی دیگر این برنامه را می توان با تدبر در عنوان کامل نشست دریافت. یعنی قرار است در این نشست به تاثیراتی که فقه موسیقی بر اصلاح الگوی مصرف جامعه داشته نیز پرداخته شود و از این منظر مباحث نشست سویه های جامعه شناختی نیز خواهد داشت.

وی گفت: به همین دلیل است که ترکیب مهمانان این نشست نیز ترکیبی متفاوت است و سعی کرده ایم کاری چندجانبه و جامع انجام شود و در این راه شاهد حضور صاحب نظران میهمان از مدرسه اسلامی هنر و اساتید و کارشناسانی از شیراز در کنار هم خواهیم بود.

کارشناس مسوول مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و دبیر علمی این نشست گفت: بر این اساس از ساعت 15:30روز پنجشنبه 12 مهرماه شاهد برگزاری این نشست در حوزه هنری فارس هستیم و امیدواریم صاحبنظران و اساتید موسیقی استان نیز ما را همراهی کنند.

وی ادامه داد: در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدحسین نواب، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی همازاده، دکتر مسیح افقه و سیدمحمدتقی سهرابی مدیرکل صداو سیمای مرکز فارس به ایراد سخن خواهند پرداخت.

شایان ذکر است علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه ها می توانند روز پنجشنبه هفته جاری در ساعت های اعلام شده به نشانی انتهای بلوار رحمت پشت باغ جنت انتهای بلوار فراشبندی جنب موسسه فرهنگی ورزشی ایثار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر