گلریز خاتمی، پدر خاتم ایران :

مثل دریا که تمام شدنی نیست کار هنری هم تمام شدنی نیست

مثل دریا که تمام شدنی نیست کار هنری هم تمام شدنی نیست
پدر خاتم ایران شیرازی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از وی برگزار شده بود گفت: کسی که وارد کار هنری می شود اولین قدم را که بر می دارد انگار پا به دریا پا می گذارد.
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد خبر :  ۲۹۵۸۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس عبدالخالق گلریز خاتمی هنرمند پیشکسوت شیرازی در تبیین این سخن اظهار داشت: با این قدم پا به دریا می گذارد، آنقدر فرو می رود که آب از سرش می گذرد و هرچه دست و پا بزند از آن بیرون نمی اید کار هنری یعنی این.

وی افزود: هنرمند هرچه قدر شبانه روز تلاش کند باز هم هوس می کند طرح دیگری بزند نقش دیگری بکشد و کار تازه ای انجام دهد این حس تمام شدنی نیست.

گلریز خاتمی ادامه داد: مثل دریا که تمام شدنی نیست کار هنری هم تمام شدنی نیست هرچه درست کنی فردا که از خواب برخاستی باز دلت می خواهد کار تازه ای انجام دهی و مدل تازه ای پیاده کنی.

وی در پایان اظهار داشت: در کار هنری باید عاشق باشی و تا عاشق نباشی نمی توانی وارد هنر شوی اما عاشق که باشی اختیار از کفت بیرون می رود همه حواست دنبال کار می رود تا به نحو احسن بتوانی کاری انجام دهی.

شایان ذکر است در این مراسم که به همت حوزه هنری فارس و همراهی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس برگزار شد از محمدعلی پرواز نقاش پرتره و عبدالخالق گلریز خاتمی پدر خاتم ایران تقدیر به عمل آمد  و هنرمندان و پیشکسوتان حاضر با افتتاح نمایشگاه پرتره های محمدعلی پرواز قاب یادبود این مراسم را امضا کردند.

ارسال نظر