با ابلاغ حکمی از سوی محمد کرم اللهی

دکتر قیصری سکان ادبیات پایداری حوزه هنری فارس را در دست گرفت

دکتر قیصری سکان ادبیات پایداری حوزه هنری فارس را در دست گرفت
رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس طی حکمی دکتر عبدالرضا قیصری را به عنوان کارشناس مسوول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری این حوزه منصوب کرد.
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر :  ۳۵۷۶۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم اللهی در این حکم ابراز امیدواری کرده است وی در سایه تعامل و همکاری با واحدهای تخصصی این حوزه و ارتباط موثر و کارا با مرکز اقدامات شایسته¬ای در جهت تحقق اهداف واحد به عمل آورد

در بخشی از این حکم ابراز امیدواری شده مسوول تازه این واحد  به تاسی از فرهنگ والای انقلاب اسلامی و به پاسداشت ارزش های به یادگار مانده از 15هزار شهید شاهد و قریب 40.000 جانباز سرافراز و 2125 آزاده دلیر و هزاران رزمنده و ایثارگر استان ولایت مدار فارس در امور محوله با توکل بر خداوند متعال موفق و پیروز باشد.

بررسی برنامه های ثبت شده واحد و رفع موانع و مشکلات عدم تحقق اجرایی آنها و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد واحد به ویژه در سه سال اخیر و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش سطح کیفی تولیدات و محصولات این واحد از جمله اهداف ذکر شده در این حکم مسوولیت است.

بر این اساس دکتر قیصری موظف شده ضمن ارائه مشاوره های لازم در زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جوان و انقلابی در سطح استان و ایجاد زمینه های مناسب برای پرورش این استعدادها با همکاری سایر ارکان حوزه بپردازد.

شناسایی و تعیین سطح کیفی محافل، مراکز و گروه ها و دسته های فعال در موضوع مطالعات و ادب پایداری استان و ایجاد زمینه مناسب برای حمایت و پشتیبانی از جریان فعال فرهنگی، هنری و جوان فارس از دیگر موارد تاکید شده در این ابلاغ است.

در بخش دیگری از این حکم کمک به توسعه دانش و مهارت و توانمندی های تخصصی فعالین و مرتبطین با واحد، برپایی مداوم و موثر عصرها و یا شب های خاطره ی رزمندگان اسلام با یاری گرفتن از همه ظرفیتهای مردمی و دولتی موجود در استان به عنوان بخشی از وظایف دوره جدید فعالیت های واحد اشاره شده است!

ارتباط مداوم و موثر با  همه ی نویسندگان و هنرمندان فعال در موضوع مطالعات و ادب پایداری و تبدیل این واحد بعنوان شاخص ترین واحد تخصصی و انجام طرح های معطل مانده و نیمه تمام موجود در واحد بعنوان یکی از اولویت های کاری و اجرایی نیز از دیگر موارد تصریح شده در این ابلاغ است.

شایان ذکر است دکتر عبدالرضا قیصری متولد 1357 مرودشت فارس است که در مقطع کارشناسی ارشد ادبیات پایداری و دکترای ادبیات عرفانی دانشگاه شیراز تحصیل کرده و سابقه  معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، معاونت شورای مرکزی بسیج هنرمندان استان و مسوولیت دفتر طنز حوزه هنری  در کارنامه وی به چشم می خورد. و یادداشت نویسی را در کارنامه خویش دارد .

از وی علاوه بر یادداشت نویسی و سابقه  نویسندگی در مطبوعات و صدا و سیما، مقالاتی با عناوینی همچون بررسی بخش عاشورایی منظومه روضه آل محمد، اثر کوهی سعدی، مقایسه شگردهای طنز نویسی دهخدا و گل آقا، طنز و شوخ طبعی در خاطرات دفاع مقدس، بررسی مضامین طنز در خاطره نوشته های دفاع مقدس و  طنز در کتاب جنگ دوست داشتنی در نشریات علمی و تخصصی منتشر شده است.

قیصری در عرصه تالیف کتاب نیز فعال بوده و از وی کتاب های مختلفی منتشر شده که از میان آنها می توان به یک رزمنده، یک نخل، (زندگینامه و خاطرات شهید همایونفر)، طنز و شوخ طبعی در خاطره نوشته های دفاع مقدس (پژوهش ادبی)،  نفتی نشی (مجموعه طنز مکتوب)، مجموعه آثار دو جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان فارس (گزینش و ویرایش)،امتداد پروانه ها (گزینش و ویرایش)  و مجموعه شعر دفاع مقدس شهرستان مرودشت نام برد.

ارسال نظر