به همت کانون پرورش فکری فارس روی داد

آموزش تکنیک های خلاق شعر سرایی با هاشم کرونی

آموزش تکنیک های خلاق شعر سرایی با هاشم کرونی
کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس از برگزاری کارگاه آموزشی تکنیک های خلاق شعر سرایی خبر داد.
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر :  ۹۵۳۴۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری فارس، هاشم کرونی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این کارگاه دوروزه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شده بود و مربیان ادبی مراکز کانون در آن شرکت داشتند.

وی افزود: دوران مدیریت دکتر افتخاری در کانون دوران مثبتی است و روند فعالیت های مجموعه نشان دهنده رشد کیفی است. در عرصه تخصصی نیز حوزه آفرینش های ادبی مجموعه هم در مدیریت و هم در همکاران بسیار موفق  بوده اند.

این شاعر و منتقد ادبی ادامه داد: وجود شاعران توانمندی از جمله هادی فردوسی شاعر نام آور شعر نوجوان سبب شد بخشهایی از این جلسه به شعر کودک و نوجوان اختصاص یابد و در این باره بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

وی گفت: روز نخست کارگاه پس از مباحثی در باب چیستی شعر به دو موضوع موسیقی شعر به صورت گذرا و خیال و صورت های آن به صورت عمیق پرداختیم که آرایه های ادبی و کارکردهای آن در خیال انگیزی بحث شد.

کرونی تصریح کرد: تشبیه ، استعاره،  کنایه و مجاز، جانبخشی و حسامیزی از عمده ترین مباحثی بودند که مورد واکاوی قرار گرفتند و پیرامون تکنیک های جدید پردازش اثر با بهره گیری از این شیوه ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در روز دوم که با بازدید دکتر افتخاری مدیرکل هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همراه بود مباحث مربوط به شعر کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفت

کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس تصریح کرد: در این نشست پیرامون اوزان عروضی ساده و مناسب برای نوجوانان، بررسی روش ها و شیوه های آموزشی صنایع شعری به نوجوانان و بررسی قالب های شعری مناسب برای نوجوانان صحبت شد.

وی افزود: ترغیب اعضا به سرایش شعر با کمک تکنیک های خلاق،آموزش و تشریح روش ها و شیوه های صنایع شعری، تشریح تکنیک های خلاق سرایش و قالب های شعری مناسب اعضای نوجوان هدف های عمده  این دوره را شکل می دادند.

کرونی ادامه داد: مربیان مراکز مختلف کانون از پتانسیل بالایی برخوردارند و عمدتا از چهره های فعال جامعه ادبی هستند و حضور در این کارگاه نشان داد نهادهای دیگر فرهنگی از جمله حوزه هنری می توانند از این ظرفیت برای رشد استعدادهای نسل آینده ساز بهره ببرند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این اتفاق فتح بابی باشد برای رویدادهای آینده و زمینه ساز همکاری های مشترک بین بخشی و توان افزایی دستگاه های هم راستا باشد.

ارسال نظر