دکتر مجرد، منتقد ادبی:

برادر انگلستان اثری است که ارزش خواندن دارد

برادر انگلستان اثری است که ارزش خواندن دارد
یک منتقد ادبی در نشست نقد رمان "برادر انگلستان" علیرضا قزوه گفت:باید حوادث برآیند یکدیگر باشد و هر حادثه ای بتواند سیر منطقی خود را در برگیرد.
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر :  ۲۵۸۴۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، دکتر ساناز مجرد، منتقد ادبی با بیان اینکه حوادث باید دلالت مندی داشته باشند، اظهار داشت: در رمان «برادر انگلستان» این روی داده است؛ آنچه در این اثر غالب است دلالتمندی مدرن می باشد که حوادثی در بستر جریان سیال ذهن را روایت می کند.

وی درعین حال ویژگی دیگر نخستین رمان علیرضا قزوه را ورود از جریان مدرن به فضای ذهنی و سورئال عنوان کرد که عینیت و ذهنیت را به هم می آمیزد.

این منتقد ادبی در ادامه به نام کتاب هم گریزی زد و گفت: این عنوان حامل پارادوکسی زیباست که واژه «برادر» را در دایره واژگانی مثبت می توان در فرهنگ ما برشمرد و «انگلستان» در فضای فکری منفی ایرانی ها قرار داد که از این کشور دارند.

مجرد در پایان خطاب به مخاطبان نشست تحلیل و بررسی کتاب «برادر انگلستان» عنوان کرد: این کتاب که در ژانر تخیلی خلق شده است هم برای عموم مردم خواندنی است و هم ارزش خواندن برای کسانی که می خواهند ادبیات خوب تکنیکی بخوانند، دارد.

ارسال نظر